Contractul cu turistul

CONTRACT DE PRESTĂRI SERVICII DE CAZARE

Părțile contractante

Societatea Comercială VELVET HOME SRL, cu sediul în Tulcea, str. Mărășești nr. 13, bl. 39, sc. A, ap. 13, cam. 1, jud. Tulcea, cod poștal 820005, cod unic de înregistrare 43560001, titulară a Autorizației provizorii de funcționare nr. 521035 din 10.03.2021, reprezentată de Pelivan Nicușor-Adrian – Administrator, în calitate de PRESTATOR.

          și turistul în calitate de BENEFICIAR.

Domnul/doamna ……………………………….., domiciliat/domiciliată în  ………………….., telefon …………………, posesor/posesoare al/a buletinului/cărții de identitate seria ……, nr. ………………, eliberat/eliberată de …………………. la data de …………………, au convenit la încheierea prezentului contract.

I. Obiectul contractului

În baza acestui contract PRESTATORUL va presta la cererea BENEFICIARULUI servicii de cazare în apartamentul Velvet Sinaia din orașul Sinaia, str. Ghioceilor nr. 39, bl. 4, et. 5, ap. 27, jud. Prahova.

II. Valabilitatea contractului și obligația de informare

2.1.Contractul se încheie, după caz, în oricare din următoarele situaţii:

a) în momentul semnării lui de către beneficiar sau prin acceptarea condiţiilor contractuale de servicii turistice (de exp. rezervare fermă cu plata avans), inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice;
b) în momentul în care beneficiarul primeşte confirmarea scrisă a rezervării de la Prestator prin e-mail sau și/sau altă formă de comunicare acceptată expres de părți, cum ar fi aplicația mobilă Whatsapp. Este responsabilitatea Prestatorului de a informa turistul prin orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dacă rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezervări de servicii, Prestatorul poate solicita un avans de minimum 50% din preţul pachetului sau plata integrală a contravalorii pachetului, în funcţie de data la care turistul solicită serviciile.

2.2. Având în vedere faptul că prezentul contract este pus integral la dispoziția beneficiarului pe pagina de internet www.velvetsinaia.ro, prin mijloace de comunicare electronică (e-mail, fax etc.) sau sub formă de catalog, pliant, alte înscrisuri, obligaţia de informare a beneficiarului este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informaţii în oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de Prestator, nefiind necesară încheierea în formă scrisă a contractului de comercializare a serviciilor de cazare . Informațiile și fotografiile prezentate în ofertele speciale, site-urile sau materialele publicitare, sunt orientative și au caracter informativ, fără însă a afecta calitatea și cantitatea serviciilor contractate de turist.

III. Pretul contractului

3.1Preţul contractului se compune din costul serviciilor. Preţul nu este specificat în prezentul contract, acesta este specificat în bonul de comandă (dacă există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse la dispoziţie turistului, alte mijloace de comunicare electronică şi/sau pe factura fiscală.

3.2. În principiu, prețul contractului este specificat în documentele de plată transmise turistului. Contravaloarea serviciilor contractate și confirmate vor fi achitate conform înțelegerii dintre părți, fie integral înainte de data intrării, fie avans urmat de achitarea diferenței cu cel puțin 24 de ore înaintea primei zile de cazare.

Modalități de plată:

3.3. La încheierea contractului Prestatorul va solicita după caz, plata integrală a serviciului sau un avans reprezentând o parte din prețul acestuia. În cazul în care la încheierea contractului s-a perceput un avans, plata finală se va face cu cel puțin 24 de ore înaintea primei zile de cazare.

3.4. Apartamentul trebuie să fie disponibil pentru client nu mai târziu de ora 16.00 în ziua sosirii și să fie eliberat de client nu mai târziu de ora 11.00 în ziua plecării.

3.5. În cazul în care, în ultima zi de sejur, spațiile de cazare vor fi eliberate după ora 11.00, Prestatorul se obligă să informeze beneficiarul că trebuie să plătească PRESTATORULUI următoarele :

– în cazul în care clientul va ocupa apartamentul până la orele 16.00, va plăti 25 % din contravaloarea tarifului de contract al unei nopți de cazare;

– în cazul în care clientul va ocupa apartamentul până la orele 18.00, va plăti 50% din contravaloarea tarifului de contract al unei nopți de cazare ;

– în cazul în care clientul va ocupa apartamentul peste ora 18.00, va plăti întregul tarif de contract al unei nopți de cazare .

IV. Drepturile și obligațiile Prestatorului

4.1. Va asigura spațiul de cazare confirmat BENEFICIARULUI .

4.2. Prestatorul va respecta obligațiile contractuale pentru orice rezervare acceptată și confirmată în scris. Dacă nu procedează în acest fel, Prestatorul se va obliga să asigure transferul și cazarea clientului la un alt spațiu de cazare.

4.3.  Prestatorul este răspunzător pentru buna executare a obligațiilor asumate prin contract, cu excepția următoarelor cazuri:

a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligațiilor asumate prin contract se datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligațiilor se datorează unor cauze de forță majoră sau unor împrejurări pe care Prestatorul nu le puteau prevedea sau evita inclusiv dar fără a se limita la: prognoza meteo nefavorabilă, defecțiuni ale instalațiilor sau aparatelor electrocasnice, căderi ale tensiunii electrice, defecțiuni ale centralei termice etc.
c) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unui terţ care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în contract, iar cauzele care au determinat neîndeplinirea obligațiilor au un caracter imprevizibil şi inevitabil.

V. Drepturile și obligațiile turistului

5.1. Ziua de cazare începe la orele 16:00 și se termină la orele 11:00. Eliberarea apartamentului după ora 18:00 se va taxa cu contravaloarea unei nopți de cazare. 

5.2. Turistul are dreptul să rezilieze/denunte unilateral în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea/denunțarea unilaterală îi este imputabilă este obligat să despăgubească Prestatorului pentru prejudiciul creat acestuia, conform prevederilor Cap. VI din prezentul contract, cu excepția cazurilor de forță majoră definite conform legii. Despăgubirea se poate ridica la maximul prețului serviciilor de cazare achitate.

5.3. În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de turiști, condițiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate serviciile.

5.4. Turistul este obligat să folosească apartamentul și bunurile din dotarea acestuia ca un bun proprietar și potrivit destinației lor. Prestatorul nu se face vinovat de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de turist ca urmare a nerespectării acestui aliniat.

VI. Renunțări, penalizări, despăgubiri

6.1. Rezervarea se poate anula cu până la 10 zile înainte de check-in. Sumele de plată deja achitate se vor transfera Turistului în contul specificat.
În cazul în care rezervarea a fost achitată cu tichete de vacanță sau carduri de vacanță, valoarea acestora se returnează sub formă de tichete Velvet Apartament Sinaia, care pot fi folosite pentru rezervarea altui sejur pe site-ul www.velvetsinaia.ro. Termenul în care turistul poate solicita noile servicii de cazare este de maximum 2 luni de la renunțarea la serviciile de cazare inițiale.

6.2. În cazul în care turistul renunță din vina sa la serviciile de cazare care fac obiectul prezentului contract cu mai puțin de 10 zile înaintea primei zile de cazare, el datorează Prestatorului penalizări în proporție de 100% din prețul pachetului de servicii sau din avansul deja achitat.

6.3. Prestatorul taxează 100% din pretul serviciilor de cazare, in cazul in care turistul a achizitionat in baza unor oferte speciale (ca de exemplu și fără a ne limita la 1 Mai, Paste, Craciun, O saptamana la munte, Oferta Last minute, Revelion, Black Friday), indiferent de data la care turistul solicita renuntarea.

6.4. În cazul în care turistul care a contractat servicii de cazare cu Prestatorul și a achitat un avans, nu achită restul de plată cu 24 de ore înaintea primei zile de cazare, contractul se consideră reziliat de drept, iar Prestatorul are dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul turistului cu reținerea penalizărilor prevăzute la art. 6.2. din prezentul contract.

6.5. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunțare la pachetul de servicii turistice, cu număr de înregistrare la Prestator la care a achitat serviciile și/sau prin orice mijloace (e-mail velvetsinaia@gmail.com, mesaj pe Facebook, SMS, Whatsapp la numărul 0742568415) cererea de renunțare la servicii le de cazare, de luni pana vineri intre orele 9:00 si 17:00, și să primească confirmare de la Prestator. În caz contrar, cererea de renunțare nu este luată în considerare. Orice cerere de renuntare transmisa sambata sau duminica sau dupa ora 17:00 in timpul saptamanii, va fi inregistrata cu data urmatoarei zile lucratoare.

6.6. Prestatorul va acorda despăgubiri în funcție de gradul de nerespectare a obligațiilor din contract.

6.7. Prestatorul nu răspunde în situații de grevă, conflicte politice și de război, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou internațional, precum și în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situații care nu sunt imputabile nici unei părți se consideră situații de forță majoră și exonerează de răspundere Prestatorul.

6.8. Toate sumele menționate la p. 6.2 și 6.3 din prezentul contract, se vor reține de către Prestator din avansul sau prețul total al pachetului de servicii turistice achitat de turist, fără a fi necesară intervenția instanțelor de judecată.

6.9..Turistul are dreptul să rezilieze/denunţe unilateral în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea/denunţarea unilaterală îi este imputabilă este obligat să despăgubească Prestatorul pentru prejudiciul creat acestuia, conform prevederilor legale, cu excepţia cazurilor de forță majoră definite conform legii. Despăgubirea se poate ridica la maximul prețului serviciilor de cazare contractate.

VII. Reclamații

7.1. În cazul în care turistul este nemulțumit de serviciile de cazare primite, acesta are obligația de a întocmi o sesizare în scris la fața locului, clar și explicit, cu privire la deficiențele constatate, legate de realizarea serviciilor de cazare contractate, ce se va transmite prompt reprezentantului prestatorului.

Datele de contact ale Prestatorului sunt: Telefon: 0742568415 e-mail: velvetsinaia@gmail.com

7.2. Prestatorul va acționa imediat pentru soluționarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluționată sau este soluționată parțial, turistul va trimite Prestatorului o reclamație în scris, în termen de maximum 2 (două) zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Prestatorul urmând ca, în termen de 30 zile calendaristice, să comunice turistului despăgubirile care i se cuvin, după caz. Vor fi luate în considerare doar reclamațiile făcute în nume personal. Nu vor fi acceptate reclamațiile făcute în numele mai multor persoane la finalul programului, despre care Prestatorul  nu a fost informat în scris la data producerii evenimentului.

CAP. VIII FORȚA MAJORĂ

8.1. Forța majoră așa cum este definită prin lege, exonerează părțile de răspundere.

8.2. Cazurile de forță majoră vor fi aduse la cunoștință celeilalte părți în termen de cel mult 5 (cinci) zile lucrătoare de la data producerii lor, actele doveditoare în acest sens fiind transmise în termen de 15 (cincisprezece) zile lucrătoare. Pe durata evenimentului și a efectului cazului de forță majoră contractul rămâne suspendat.

8.3. Părțile sunt exonerate de răspundere pentru neexecutarea obligațiilor contractuale în perioada de forță majoră . Serviciile prestate se plătesc, forța majoră neexonerând pe BENEFICIAR de plata acestora.

IX. Dispoziții finale

9.1. Prezentul contract a fost publicat pe www.velvetsinaia.ro pentru a fi luat la cunoștință de către turist.

9.2. În situația schimbării legislației privind sistemul de decontare și regimul de TVA, a sistemului de taxe și impozite precum și a exploziei prețurilor la utilități, părțile convin să aplice noile reglementări.

9.3. Orice modificări survenite pe parcursul derulării prezentului contract, reglementate prin legi, ordonanțe și hotărâri ale Guvernului, sau orice acte normative obligatorii pentru agenții economici care operează în domeniul hotelier și în turism, privind sistemul de decontare și regimul de TVA, a sistemului de taxe și impozite precum și a exploziei prețurilor la utilități și care influențează costurile luate în calcul la data încheierii prezentului contract, atrag după sine recalcularea tarifelor, la data intrării in vigoare a reglementărilor legale mai sus menționate.

9.4. Prin plata contravalorii serviciilor (avans sau integral) turistul a luat cunoștință, a înțeles și este de acord cu toate clauzele prezentului contract, iar prin primirea cheii/codului de acces în apartament, declară că a luat la cunoștință de starea generală a apartamentului și inventarul acestuia și se obligă să-l predea în aceleași condiții, fiind răspunzător de orice lipsă și/sau deteriorare a acestuia și/sau a obiectelor de inventar.

9.5. Prezentul contract se completează cu prevederile Legii nr. 31/1990 – republicată și cu dispozițiile Codului Civil și Comercial, precum și cu dispozițiile legilor speciale în vigoare.

9.6. Orice modificare a prezentului contract se poate face numai prin acte adiționale semnate de ambele părți.

9.7. Litigiile apărute între părți se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părțile înțeleg să se adreseze instanțelor de judecată române competente.

9.8. Contractul va fi interpretat și guvernat conform legilor din România.

9.9. Orice acord – scris sau verbal – intervenit între părți, la o dată anterioară prezentului contract este nulă.

Încheiat astăzi_____________ în 2 (două) exemplare originale, câte un exemplar pentru fiecare parte.

Prestator                                                                                 Turist

VELVET HOME SRL                                       ________________

Reprezentant      

Pelivan Nicușor-Adrian

Administrator

Semnătura________________